PGF - więcej niż dystrybutor

Historia Polskiej Grupy Farmaceutycznej zaczęła się przeszło 20 lat temu – w 1990 roku. Na dzień dzisiejszy firma posiada ponad 22-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji farmaceutyków. W ofercie PGF znajduje się ponad 25 000 pozycji dostępnych na polskim rynku leków i produktów medycznych we wszystkich kategoriach dystrybuowanych w aptekach. Firma współpracuje obecnie z 850 producentami leków i niemal wszystkimi aptekami i punktami aptecznymi w Polsce. „Robimy wszystko, by pacjent mógł zawsze dostać niezbędny lek – to motto naszej firmy” – mówi Anna Socha, prezes PGF.

Od początku swojego istnienia PGF wyprzedza oczekiwania zmieniającego się rynku i wyznacza kierunki rozwoju branży – nie tylko w zakresie dystrybucji leków, ale również świadczonych usług. „Dotrzymujemy kroku aptekarzom, staramy się być dla nich wsparciem. Odnosimy się z szacunkiem i uznaniem zarówno do naszych klientów, jak i dostawców, jesteśmy wiarygodnym i niezawodnym partnerem, na którym zawsze można polegać” – podkreśla prezes Socha.

Dziennie PGF realizuje ponad 20 tys. zamówień, na które składa się blisko milion sztuk niezbędnych produktów medycznych. Wszystko dzięki doskonałej logistyce i dobrze zorganizowanej flocie transportowej, która rocznie pokonuje 31 mln kilometrów. Towar jest transportowany do aptek w warunkach zgodnych z wytycznymi Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej i na bieżąco monitorowany. Jako pierwszy operator logistyczny w Polsce PGF realizuje transport dostaw w suchym lodzie. Specjalistyczna flota transportowa z zabudową izotermiczną oraz urządzeniami grzewczo-chłodniczymi wykonuje przewozy w tzw. zimnym łańcuchu dostaw. Przedstawiciele PGF docierają do aptek w całej Polsce nawet 2 razy dziennie. Firma zapewnia również transport w tzw. trybie ratującym życie. Skompletowanie przesyłki trwa zaledwie kilka minut. Zautomatyzowany system dystrybucji gwarantuje, że zamówienia zawsze zostaną zrealizowane na czas.

Ponadto PGF, dysponując rozległą wiedzą o rynku wynikającą z analizy setek milionów realizowanych transakcji, oferuje szeroką gamę możliwości wsparcia sprzedaży za pomocą takich usług jak np.: Call Center, narzędzia promocyjne i merchandisingowe realizowane na terenie aptek, narzędzia e-commerce usprawniające komunikację promocyjną i obsługujące dokonywanie transakcji.

„PGF to nie tylko dystrybutor, dla naszych klientów jesteśmy wiarygodnym partnerem, dostawcą i usługodawcą. Oferujemy nowoczesne narzędzia oraz szeroką gamę usług zarówno aptekarzom, jaki i producentom farmaceutycznym. Umiejętność właściwej identyfikacji potrzeb jest naszym niepodważalnym atutem i to stawia nas w pozycji lidera” – podsumowuje Anna Socha. 

Lista aktualności