Zdrowy Wybór – na ratunek aptekom

Trwa cykl Konferencji Zdrowy Wybór, dzięki któremu aptekarze ze wszystkich regionów kraju mogą poznać szczegóły programu Zdrowy Wybór. 

Aptekarze prowadzący niewielkie rodzinne apteki obawiają się o swoją przyszłość. Jak prognozuje firma Euler Hermes w ciągu najbliższych 5 lat z rynku może zniknąć 1/3 placówek. Czy prognozy te muszą się spełnić? Polska Grupa Farmaceutyczna wie jak do tego nie dopuścić – odpowiedzią  jest  Zdrowy Wybór.

Apteki indywidualne są elementem systemu ochrony zdrowia i  nie wyobrażamy sobie, żeby mogło być inaczej. Muszą jednak odnaleźć się na wysoce konkurencyjnym rynku, w coraz większym stopniu zdominowanym przez duże firmy sieciowe. Polska Grupa Farmaceutyczna oferuje wzmocnienie ekonomiczne rodzinnych aptek i lokalnych sieci, które są ostoją polskiego aptekarstwa. Oferuje Państwu kompleksowe rozwiązanie biznesowe – Zdrowy Wybór.

W większości branż zajmujących się sprzedażą towarów duże podmioty sieciowie dysponują nie tylko korzystną pozycją negocjacyjną, ale także nowoczesnymi metodami prowadzenia biznesu. Dotyczy to również dystrybucji aptecznej. Pojedyncza apteka czy niewielka sieć rodzinna nie jest w stanie samodzielnie opracować ani zakupić u wyspecjalizowanych dostawców innowacyjnych technologii z zakresu zarządzania i marketingu.

– Oferujemy Państwu wszystkie narzędzia biznesowe i marketingowe, które mają najwięksi gracze rynkowi – to solidne wsparcie dla aptek na zmieniającym się rynku farmaceutycznym. Dzięki tym narzędziom  przyciągniecie większą liczbę pacjentów, zwiększycie wartość koszyka zakupowego, a to w efekcie poprawi poziom osiąganej marży. Tę koncepcję biznesową opracowaną w formie pakietu Zdrowy Wybór udostępniamy w ramach naszej partnerskiej współpracy – mówi Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF do spraw sprzedaży i marketingu. Dodaje też: Nie musicie rezygnować ze swojej marki i renomy wypracowanej przez lata pracy dla pacjentów. Dla odzyskania stabilności ekonomicznej placówek aptecznych powinniście jednak wykorzystywać nowoczesne narzędzia. PGF dostarcza metodę pozwalająca lepiej prowadzić biznes apteczny.

Zdrowy Wybór jest syntezą wiedzy na temat zarządzania, a jego celem jest minimalizacja kosztów dystrybucji oraz zwiększenie rentowności sprzedaży. W tej koncepcji wykorzystujemy nasze wypracowane przez lata dobre relacje z producentami farmaceutyków oraz wyspecjalizowane technologie zaopatrzenia i sprzedaży, w tym efektywne mechanizmy organizowania promocji. Są one wsparte dużymi inwestycjami w oprogramowanie wspomagające te procesy. 

Lista aktualności