Zdrowy Wybór

Celem PGF jest kompleksowe wpieranie aptekarzy w prowadzeniu biznesu. Zdrowy Wybór to program partnerski stworzony, by wzmocnić kondycję ekonomiczną aptek indywidualnych.

W 2012 roku nowelizacja ustawy o refundacji leków spowodowała obniżenie marży detalicznej uzyskiwanej przez apteki. Zdrowy Wybór ma pomóc aptekom zwiększyć sprzedaż i rentowność produktów, które nie podlegają regulacjom refundacyjnym. 

Dzięki Zdrowemu Wyborowi apteka może skorzystać z innowacyjnych narzędzi, które pozwalają obniżyć koszty działalności, zwiększyć marżę detaliczną i przyciągnąć większą liczbę pacjentów.

Czy każdy aptekarz może przystąpić do programu Zdrowy Wybór? 
Program jest skierowany do aptek indywidualnych oraz niewielkich sieci o zasięgu lokalnym. 

Co kryje się pod pojęciem innowacyjnych narzędzi, mających postawić małe apteki na nogi?
Są to rozwiązania, które stosuje na rynku obecnie tylko kilka największych sieci aptek (ponieważ są opłacalne jedynie przy zachowaniu efektu skali). Dzięki programowi Zdrowy Wybór, nawet indywidualne rodzinne apteki lub sieci lokalne będą mogły skorzystać z narzędzi, takich jak zarządzanie kategorią i optymalizacja magazynu. PGF proponuje także inne instrumenty: e-commerce, bezpłatne szkolenia stacjonarne dla farmaceutów, utylizację odpadów farmaceutycznych, a także promocyjne ceny czy rabaty na wybrane produkty. Mimo że te ostatnie wydają się swojego rodzaju standardem na rynku, zostały opracowane na nowo i są oferowane w ulepszonej wersji.

Co oznacza pomoc w zarządzaniu kategorią?
Zarządzanie kategorią daje możliwość dostosowania asortymentu apteki do zmieniających się trendów rynkowych, w celu zapewnienia pacjentom łatwiejszego dostępu do leków oraz zwiększenia sprzedaży i wysokości marży apteki. To wsparcie apteki we właściwym wyborze spośród dostępnych na polskim rynku produktów leczniczych tych pozycji, które mają największą szansę na odsprzedaż. Zaspokojenie potrzeb pacjentów odwiedzających aptekę daje w efekcie poprawę marży, a w ten sposób znacznie podnosi rentowność apteki.

Na czym polega usługa optymalizacji magazynu?
Usługa optymalizacji magazynu aptecznego zwiększa efektywność zaopatrzenia i poprawia zarządzanie kosztami. PGF udostępnia aptece aplikację oraz doradztwo ekspertów w celu opracowania właściwej oferty apteki. Dzięki zoptymalizowaniu stanów magazynowych apteka uniknie niezadowolenia pacjentów. PGF odciąża aptekarza wykonując za niego wymagającą i żmudną pracę, dając mu proste gotowe rozwiązanie. Na bazie udostępnionych danych i odpowiedniego algorytmu generowane są propozycje zamówienia. Aptekarz sam decyduje czy wykorzysta je w całości i gdzie zrealizuje zamówienie.

Co oznacza koncepcja e-commerce? 
E-commerce umożliwia składanie zamówień na leki za pośrednictwem stron internetowych i odbiór produktów w wybranej przez pacjenta aptece. PGF udostępnia te nowoczesne narzędzia wszystkim swoim klientom, w ramach programu Zdrowy Wybór, co jest ofertą unikatową – dotychczas jedynie kilka największych sieci mogło sobie pozwolić na wprowadzenie takich usług z uwagi na ich wysoki koszt. 

Jakie narzędzia marketingowe wchodzą w zakres programu Zdrowy Wybór?
Aptekarz ma do wyboru wprowadzenie dowolnych trzech z następujących narzędzi marketingowych: Nowości, TOP10, Medbox, Przykasówka. 
"Nowości" oferują możliwość przetestowania bez ryzyka nowości rynkowych. "Top 10" to dobre rabaty na zakup 10 wysoko rotujących farmaceutyków. Dodatkowo nowoczesny materiał marketingowy w postaci tematycznego plakatu gwarantuje efekt dotarcia do pacjenta. "Medbox" zawiera propozycję wynajmu półki w aptece, na której produkty eksponowane są zgodnie z zasadami efektywnej prezentacji (idealna forma i zawartość). "Przykasówka" natomiast proponuje efektywne wykorzystanie powierzchni przykasowej. Dzięki darmowemu ekspozytorowi daje możliwość podniesienia wartości paragonu i budowania atrakcyjnego wizerunku apteki w oczach pacjenta.
Jeżeli jednak oferowane pakiety nie sprzedadzą się, po zakończeniu akcji aptece przysługuje prawo zwrotu produktów zawartych w „pakietach”, dzięki czemu nie ponoszą żadnych strat.

Na czym polega Akademia Zdrowy Wybór?
Raz na kwartał apteka może skorzystać z bezpłatnego, jednodniowego szkolenia stacjonarnego organizowanego przez PGF. Szkolenia skierowane są do właścicieli oraz pracowników aptek. Na każde szkolenie apteka może wydelegować 1 lub 2 osoby. Tematyka szkoleń obejmuje między innymi zagadnienia sprzedażowe, merchandising, zarządzanie apteką, personelem itp. Szczegółowa tematyka i terminy szkoleń są przekazywane na bieżąco. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przekazanie zgłoszenia Doradcy Klienta PGF.

Dowiedź się więcej u doradców klienta w Spółkach Regionalnych PGF.