Nowa formuła programu Zdrowy Wybór

W odpowiedzi na wyzwania zmieniającego się rynku wprowadzamy nowe rozwiązania do programu partnerskiego dla aptek Zdrowy Wybór.

Podczas konferencji Zdrowy Wybór, które odbyły się w lutym w Sopocie i Zakopanem, Polska Grupa Farmaceutyczna zaprezentowała kierunki zmian programu. W obu spotkaniach uczestniczyło łącznie blisko 600 aptekarzy.

– Chcemy rozwijać program Zdrowy Wybór, dopasowywać go do zmieniającego się rynku. Chcemy wsłuchać się w Państwa opinie. Powołaliśmy Radę Zdrowego Wyboru złożoną z aptekarzy uczestniczących w programie. Otrzymujemy dzięki nim bardzo cenne opinie i informacje, które są podstawą do doskonalenia programu. Pomoże to tak kształtować działania, by spełniać oczekiwania aptekarzy oraz ich pacjentów – mówił prezes PGF Jacek Styka podczas rozpoczęcia konferencji Zdrowy Wybór.

 

Zdrowy Wybór wsparciem niezależnych aptekarzy

Polska Grupa Farmaceutyczna – zgodnie ze swoją misją – robi wszystko, by pacjent mógł zawsze otrzymać niezbędny lek. W tym kontekście celem opracowania modelu partnerskiego Zdrowy Wybór było wyposażenie tysięcy niezależnych aptek w narzędzia handlowo-marketingowe dostępne wcześniej jedynie dla sieci aptecznych. Naszą rolą jest wspomagać aptekarzy w rozwoju ich biznesu. Znając czynniki, które budują przewagę konkurencyjną aptek, trendy rozwoju dystrybucji aptecznej, pracujemy nad tym, by program pozwalał im w pełni odpowiedzieć na potrzeby pacjentów.

 

Recepta.pl w nowej strategii rozwoju Zdrowego Wyboru

Portal recepta.pl, prowadzony przez PGF, stanie się ważnym elementem programu Zdrowy Wybór. Sprzedaż internetowa leków rozwija się aktualnie dużo szybciej niż rynek (dynamika na poziomie 40–50% rocznie versus 3–4% wzrostu ogólnej sprzedaży na rynku leków). Recepta.pl oferuje pacjentom unikatową wartość w postaci dostępności do 18 tys. pozycji asortymentu aptecznego, w tym zaopatrzenie w leki na receptę. Funkcjonując w oparciu o tzw. click & collect dostarcza niezależnym aptekarzom rozwiązanie e-commerce umożliwiające pozyskanie sprzedaży w sieci bez pracochłonności i kosztów związanych z klasycznym modelem tzw. apteki internetowej.

Portal recepta.pl wdrożył właśnie nową strategię cenową – TOP 50 produktów OTC jest już dostępnych w najlepszych na rynku cenach, stale uaktualnianych w relacji do działań wiodących aptek internetowych. Zakres produktów w najbardziej konkurencyjnych cenach zostanie wkrótce wielokrotnie poszerzony. Już teraz portal skupia największą na polskim rynku listę placówek aptecznych realizujących zamówienia składane przez zamawiających leki za pośrednictwem internetu. Dla pacjentów jest dostępny na wszystkich typach urządzeń mobilnych.

Recepta.pl będzie strategicznie powiązana z działaniami na rzecz aptek uczestniczących w programie Zdrowy Wybór.

 

Zdrowy Wybór Plus i Premium

W oparciu o dwuletnie doświadczenia oraz opinie aptekarzy dotychczasowe narzędzia handlowo-marketingowe programu będą ewoluować w kierunku lepszego zaspokojenia oczekiwań pacjentów. Istotną zmianą, która zostanie wprowadzona już wkrótce, będzie komunikowanie w przekazie skierowanym do pacjentów atrakcyjnej ceny jako czynnika wspomagającego decyzje zakupowe. W znacznie większym stopniu niż dotychczas oferta handlowa będzie zawierać produkty o najwyższej sprzedaży oraz uwzględniać ich sezonowość. Celem tych zmian jest wspomaganie niezależnych aptek w kształtowaniu ich korzystnego wizerunku cenowego.

Podstawowe i zarazem udoskonalone narzędzia handlowo-marketingowe Zdrowego Wyboru będą dostępne dla aptek w pakiecie pod nazwą Zdrowy Wybór Plus.

Aptekarze zainteresowani wdrożeniem Systemu Zarządzania Zapasem Apteki będą mogli korzystać z zaawansowanej opcji Zdrowy Wybór Premium. Dzięki niej uzyskają wysoce konkurencyjny rabat handlowy na pełny asortyment produktów nierefundowanych wraz z usługą optymalizacji stanów magazynowych. System Zarządzania Zapasem Apteki steruje zaopatrzeniem w taki asortyment produktów, jakiego faktycznie oczekują pacjenci danej apteki. PGF gwarantuje efektywność ekonomiczną tego rozwiązania. Udział aptek w programie partnerskim Zdrowy Wybór, niezależnie od wybranej opcji, będzie bezpłatny.

 

Rada Zdrowego Wyboru

W końcu ubiegłego roku zaprosiliśmy opiniotwórczych aptekarzy z wielu regionów kraju do podzielenia się z nami ocenami i opiniami dotyczącymi efektywności narzędzi sprzedażowo-marketingowych realizowanych w ramach Zdrowego Wyboru.

Powstaje właśnie Rada Zdrowego Wyboru – zespół doradczy złożony z aptekarzy, który poprzez stałe konsultacje i ocenę programu będzie wspomagać jego dalszy rozwój. Cieszymy się, że podczas rozmów w kuluarach obu konferencji spotkaliśmy się z szerokim zainteresowaniem tą formą wymiany opinii o programie. Rada będzie się regularnie spotykać i opiniować wszystkie strategiczne i szczegółowe plany rozwoju programu.

 

Lista aktualności